Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen aan onze medewerkers.

Staat uw vraag er niet bij? Stuurt u dan een mail naar zwembad@koggenland.nl of bel ons tijdens openingstijden op (0229) 54 33 22.

Wanneer schrijf ik mijn kind in voor zwemles A-diploma?

  • Inschrijven voor de zwemles gaat via de website
  • Inschrijven voor zwemles A-diploma is mogelijk vanaf de leeftijd van 4 jaar
  • Er is een wachtlijst; de wachttijd is afhankelijk van veel factoren. Wij roepen kinderen op op basis van leeftijd waarbij de oudste kinderen als eerste opgeroepen worden. 

Hoe oud moet mijn kind zijn om met zwemles te starten?

Wanneer is het diplomazwemmen?

  • In het jaarschema vindt u de data wanneer het diplomazwemmen is (link)
  • Zwemkinderen krijgen ook een briefje mee van hun zwemonderwijzer als zij af mogen zwemmen.
  • We vermelden het ook in de maandelijkse nieuwsbrief. Aanmelden voor nieuwsbrief

Wat moet ik doen als ik ziek of afwezig ben en niet naar les kan komen?

Wat moet ik doen als mijn kind ziek is en niet naar les kan komen?

  • Ziek- en betermelden altijd per mail naar zwembad@koggenland.nl
  • Is uw kind door ziekte meer dan 3 weken afwezig? Kijk dan of compensatie voor de zwemlessen mogelijk is.
  • Neemt uw kind deel aan trimzwemmen jeugd? Dan geldt hier een periode van 5 weken voordat u een beroep kunt doen op de compensatieregeling voor groepslessen.

Kan ik lesgeld terugkrijgen als ik (of mijn kind) door ziekte afwezig ben (is)?

  • U krijgt geen lesgeld terug
  • Wij kennen een compensatieregeling om als gevolg van ziekte gemiste lessen bij een volgende betaling te verrekenen. 

Kan ik een proefles volgen?

  • Proeflessen zijn mogelijk bij zwangerschaps-, baby- en puppyzwemmen. 
  • U kunt alleen een proefles volgen bij de lesuren waar nog plek is.
  • U betaalt gewoon entree om de les te volgen. Bent u na de proefles enthousiast en besluit u deel te gaan nemen? Dan verrekenen wij dit kaartje met uw 1e lesgeld betaling.
  • Bel naar (0229) 54 33 22 of mail naar zwembad@koggenland.nl om te informeren of u deel kunt nemen aan een proefles. Geef in uw mail de naam van de les, datum en tijdstip door. Laat ook een telefoonnummer achter zodat wij u kunnen bereiken.

Wat kan ik doen als ik iets verloren ben in het zwembad?

  • Gevonden voorwerpen kunt u afgeven of ophalen bij de wisselcabines in ons gevonden voorwerpen ruimte van het zwembad.
  • Spullen die niet opgehaald worden, doneren wij aan een goed doel. Dit gebeurt net voor de zomerstop en met de kerstvakantie.

Wanneer is er geen les?

  • Er zijn geen lessen met:
    • Pasen
    • Koningsdag
    • Bevrijdingsdag
    • Hemelvaartsdag
    • Pinksteren
    • Zomervakantie
    • Kerstvakantie
  • Wij sluiten het zwembad als het KNMI voor onze omgeving (West-Friesland) een code rood afgeeft.  Omdat dit zelden gebeurt, vergoeden wij de gemiste les, bij de volgende betaalperiode, u betaalt dan één les minder. We geven geen geld terug! Omdat code rood ook vaak tijdgebonden is vergoeden wij de lessen tot een uur voor en na het ingaan van de code rood.
  • Tijdens schoolvakanties, met uitzondering van de kerst- en zomervakantie gaan de lessen wél door.

Kan ik wachten tijdens de zwemles van mijn kind?

  • U kunt tijdens les wachten op het terras. Het is mogelijk om een consumptie te nemen.
  • Voor jongere broertjes of zusjes zijn wat spelletjes aanwezig.

Hoe kan ik de zwemonderwijzer spreken?

  • Heeft een vraag over de zwemles van uw kind? Dan kunt u bij de kassa een belafspraak maken met de zwemonderwijzer. U wordt dan zo spoedig mogelijk gebeld. Voor- tijdens en na de zwemles is er geen gelegenheid om de zwemonderwijzer te spreken uit veiligheidsoverwegingen.
  • Tijdens de ‘kijklessen’ kunt u ook uw vragen stellen aan de zwemonderwijzer. Wanneer de kijklessen zijn vindt u in het jaarschema.

Wat kan ik doen als mijn kind moeite heeft met de reguliere zwemlessen?

Merkt u dat uw kind niet goed kan meekomen binnen de reguliere zwemles? Dit is voor uw kind, maar ook voor u een vervelende situatie. Blijf er niet mee lopen, maar bespreek het met de zwemonderwijzer, hij/zij zal zeker al iets aan uw kind gemerkt hebben. Waarschijnlijk heeft de zwemonderwijzer al contact met u gezocht. 

Gaat het om een eenvoudig oplosbaar probleem, dan krijgt u het advies om wat extra met uw kind te gaan zwemmen. U bent dan van harte welkom bij de oefentijd

Er kan ook iets anders aan de hand zijn, bijvoorbeeld leer- of gedragsproblemen of fysieke onmogelijkheden waardoor uw kind moeite heeft met de reguliere zwemles. Ons advies kan zijn om uw kind naar de “zwemles op maat” te laten gaan. Deze zwemles is speciaal bedoeld voor kinderen die niet goed kunnen meekomen binnen de reguliere lessen. Een lesgroep bestaat uit maximaal 5 kinderen, waarbij zelfredzaamheid en plezier voorop staat. 

Hoe kan ik mij inschrijven of een jaarabonnement afsluiten?

Welke periode is mijn jaarabonnement geldig?

Uw jaarabonnement is geldig vanaf 1 november tot en met 31 oktober

Hoe blijf ik op de hoogte?

Hoe kan mijn kind voor het A-diploma naar jullie overstappen?

  • U neemt telefonisch via (0229) 54 33 22. of e-mail zwembad@koggenland.nl contact op met het zwembad.
  • Wij kijken wanneer er ruimte is op een zaterdagmiddag om te komen proefzwemmen. 
  • U schrijft zich digitaal in voor onze zwemlessen.
  • Wij zoeken naar een geschikte plaats op het juiste niveau. Als dit niet lukt dan plaatsen wij uw kind in overleg op de wachtlijst. 

Gaan zwemlessen door met Sint-Maarten, Sinterklaas intocht, Sinterklaasavond, Suikerfeest etc.?

  • Alle zwemlessen gaan door op niet officiële feestdagen. 
  • U kunt onze actuele sluitingsdagen bekijken via het jaarschema.